KOMUNIKAT
Banku Spółdzielczego w Leśniowicach
w sprawie oszustwa "na pracownika banku"
Szanowni Klienci,
Informujemy, że w ostatnim okresie klienci banków narażeni są na bezpośrednie ataki ze strony przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banków.
Oszuści dzwonią do klientów z informacją, że była próba logowania na nasze konto, ktoś chce zrobić przelew, bądź wziąć pożyczkę. Oferując pomoc proszą o zainstalowanie aplikacji, podanie kodów i haseł autoryzacyjnych.
Jak działają przestępcy:
• maskują numer telefonu i podszywają się np. pod numer infolinii banku lub instytucji (np. BIK);
• przedstawiają się jako pracownicy infolinii związanych z bezpieczeństwem;
• nakłaniają do podania danych do logowania w bankowości elektronicznej.
Aby uniknąć takich sytuacji warto wiedzieć, że:
• pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie oprogramowania na twoim komputerze lub smartfonie;
• pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie prosi o podanie mu haseł dostępu;
• pracownik banku nigdy nie prosi o wypłatę pieniędzy ani wpłatę ich na inne konto.
Najlepszą metodą obrony przed tego typu oszustwami jest rozłączyć się i samodzielnie zadzwonić do swojego banku.
Zarząd Banku Spółdzielczego w Leśniowicach
|