oszustwo_na_pracownika |
KOMUNIKAT Szanowni Klienci, Informujemy, że w ostatnim okresie klienci banków narażeni są na bezpośrednie ataki ze strony przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banków. Oszuści dzwonią do klientów z informacją, że była próba logowania na nasze konto, ktoś chce zrobić przelew, bądź wziąć pożyczkę. Oferując pomoc proszą o zainstalowanie aplikacji, podanie kodów i haseł autoryzacyjnych. Jak działają przestępcy: • maskują numer telefonu i podszywają się np. pod numer infolinii banku lub instytucji (np. BIK); • przedstawiają się jako pracownicy infolinii związanych z bezpieczeństwem; • nakłaniają do podania danych do logowania w bankowości elektronicznej. Aby uniknąć takich sytuacji warto wiedzieć, że: • pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie oprogramowania na twoim komputerze lub smartfonie; • pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie prosi o podanie mu haseł dostępu; • pracownik banku nigdy nie prosi o wypłatę pieniędzy ani wpłatę ich na inne konto. Najlepszą metodą obrony przed tego typu oszustwami jest rozłączyć się i samodzielnie zadzwonić do swojego banku. Zarząd Banku Spółdzielczego w Leśniowicach |